Veckans utstyrsel

Veckans utstyrsel: Diskret preppy - det är kul att matcha

Här har jag tagit fram bloggens första "veckans utstyrsel" där tanken är att sticka ut nu från mängden i mån av starka färger utan att för den delen se ut som en vandrande julgran. I outfiten så har jag också diskret matchat olika accessoarer för att ge ett intryck av stilmedvetenhet.


Till en början har vi den här vinröda blazern i manchester (sysn ej att det är manchester på bilden). Tillsammans med blazern har jag valt en lite ljusare blå skjorta för att lugna ner stämningen till det hela. Byxorna är ett par chinos, också blåa men av mörkare kulör för att markera att det är olika plagg.

I blazern stoppar vi lite slarvigt i en ljusblå bröstnäsduk där tanken är att den ska matcha skjortan och samtidigt ge det lediga utryck vi vill åstamma. Till sist har jag valt en lite ljusare vinröd fluga med blå-vita ränder där tanken är att ränderna ska bryta det stela och enformiga i utstyrseln.

Vi avslutar med ett par mörkbruna brouges i oxfordmodell och ett par matchande handskar. Vi matchar det bruna klockarmbandet med skorna och handskarna som ett tecken på stilmedvetenhet. Vi matchar också de matta manchettknapparna i guld med guldet på klockan som ytterligare ett teckan på stilmedvetenhet.

Kavaj - H&M

Byxor - Morris

Skjorta - French Cuff Shirt

Näsduk - Today's Gentleman

Fluga - Brooksbrothers

Klocka - Tissot

Manschettknappar - Cufflinks.com

Skor - Zegna

Handskar - Zegna

~Greger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0