Vinterplaner

Visst är det lite klyschigt att öppna en konversation med hjälp av vädret? Jag måste pointera att det är nog ett av de lättaste sätten att starta en något stel konversation som förmodligen inte kommer att gå mycket längre än så då personen i fråga redan har hunnit hitta en ursäkt att gå innan ämnet är bytt. Men häng kvar nu kära läsare. Vi kommer gå pang på sparrisen såfort jag börjat med hjälp av vädret....

Usch usch usch vilket skit väder! Snö och regn. Vad är det för ett osmakligt land vi lever i? Nåja. Snön får tankarna att gå mot vintersäsongen. Minusgrader och pudersnö, skidor och afterski, Val d'isere och St.Anton... eller kanske bara Åre med vår kära Marmeladorkestern?

Jag måste påpeka att jag inte är någon av de patetiska brats som aldrig stått på ett par lagg förut men åker till skidanläggningar för att gå på afterski. Stackars satar, har de inte fler vänner än att det måste åka hela vägen för att gå på fest? Sorgligt som sagt skulle vara. Nu vänder vi oss till det positiva.

Jag är en riktigt duktig skidåkare må jag säga. Offpist är något att föredra då pisterna lätt blir alltför monotona efter något åk. Tittar vi på de olika skidorterna offpistmässigt som jag nämde, då inser vi snabbt att Åre känns B med sina låga toppar. Nej Alperna och en privat helikopter ska det vara. Ska det va så ska det. Kosta vad det kosta vill. Lycka går att köpa för pengar. Ett offpist åk i orörd natur, nedsläppt av en helikopter, någonstans i Alperna. Det är lycka! Toppa sedan åket med lite afterski i byn. Då har du en fulländad dag från morgon till kväll.

Offpistskidåkning

Helikopter














Det måste dock göras sagt att det inte är något billigt att hyra en helikopter. Speciellt inte om du som oss tänkt göra det varenda dag då vi planerar att åka skidor. Till sist måste jag bara påminna om en sak såhär på slutet: Den som säger att lycka inte går att köpas för pengar... Den personen vet inte vart man ska handla!

Med det sagt så signar jag ut
~Greger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0